Importancia de la clase teórica en la docencia de los alumnos de la Escuela de Medicina*
Abstract
Se plantea la utilidad de la conferencia, exposición o clase teórica para impartir los conocimientos médicos a los alumnos de las escuelas de medicina, así como la metodología a seguir. Se destaca el contenido que debe tener la clase teórica; que deben utilizarse esquemas, dibujos o proyecciones, como medios auxiliares que ayudan a una mejor comprensión de la misma, por parte de los alumnos, siendo manejados durante el desarrollo de la explicación, nunca al final de éstas. Se expone una experiencia realizada sobre el aprovechamiento de un grupo de alumnos, unos que habían recibido clases, y otros que las recibieron. Se concluye que la clase teórica es un buen método para trasmitir información, y resulta muy económica.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The Cuban Journal of Medicine protects the author's patrimonial rights. However, it is licensed under a Creative Commons Licensehttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_ES which permits unrestricted non-commercial use, distribution and reproduction in any medium, provided that the primary source of publication is duly cited. The author always retains his moral rights.
You are free to:
- Share - copy and redistribute the material in any medium or format.
- Adapt - remix, transform and build upon the material
- The license cannot revoke these freedoms as long as you follow the terms of the license.
Under the following terms:
- Attribution - You must give proper credit, provide a link to the license, and indicate if changes have been made. You may do so in any reasonable manner, but not in such a way as to suggest that you or your use is supported by the licensor.
- Non-Commercial Purpose- You may not make use of the material for commercial purposes.
- No Additional Restrictions - You may not apply legal terms or technological measures that legally restrict others from making any use permitted by the license.